به آسمان بگو...

گاهی ابری بودن بهتر از پر ستاره بودن است

به آسمان بگو...

گاهی ابری بودن بهتر از پر ستاره بودن است

تقویم هوشمندانه

این ایام را دوره تنهایی خود میدانم . هر چقدر که دلت بخواهد تنها بوده ام. شاید به همین دلیل تعجب آور نباشد که این 53 ورق بازی بتدریج به 53 چهره خیالی تبدیل شدند.

اما این فقط بخشی از ماجرا بود............

در تقویمی که برای زندگیم درست کرده ام  هم ورق ها نقش مهمی ایفا کردند.

تقویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بله

سال از 52 هفته تشکیل میشود پس هر یک از ورق ها  یک هفته را نمایندگی میکنند.

7 ضرب در 52 میشود 364 .

اما سال 365 روز دارد  آن یک روزی که باقی میماند     روز  ژوکر   است. این روز به هیچ ماه یا هفته ای تعلق  ندارد. یک روز اضافی است.

روزی که در ان وقوع هر رویدادی ممکن است.

هر 4 سال یک بار دو روز ژوکر این طوری داریم.

خیلی جالبه .............. نه؟

این 52 هفته یا به گفته من ورق ها  به 13 ماه هم تقسیم می شوند که هر یک 28 روز دارند و چون 13 ضرب در 28 هم 364 روزمی شود . ماه اول تک و ماه اخر شاه است.

این دوره با سال خشت اغاز میشود و با سال های خاج. دل و بالاخره پیک دنبال میشود. به این ترتیب همه ورق ها هفته و  ماه خاص خود را دارند.

خشت ها بهار

خاج ها تابستان

دل ها پاییز

پیک ها زمستان اند

 اولین هفته سال تک خشت است

تابستان با تک خاج  شروع می شود

پاییز با تک دل

شروع زمستان تک پیک و اخرین هفته سال شاه پیک است

اکنون در کدام هفته هستیم؟   

روز ژوکر  با مهمانی بزرگی  جشن گرفته خواهد شد و شروع یک سال جدید  و یک دوره 4 ساله جدید برای 2 ژوکر و فاصله بین انها.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود.....................

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم 4 آبان 1387 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.nirvanatrance.blogsky.com

سلام
خوبه که این قدر به زمان فکر می کنی که واسشون تقویم هم
می سازی .

من همیشه گم شدم ...

سلام عزیزم
حالتون چطوره؟
من به زمان فکر نمیکنم دارم با زمان و گذر اون زندگی میکنم وقتی ادم بدونه کدوم قسمت از زمان زندگیش قرار داره دیگه ثانیه ثانیه اون براش با ارزش میشه
تو گم نشدی فقط باید پیدا کنی که کجا هستی
مرسی از نظری که دادی امیدوارم دوستان خوبی برای هم باشیم.

Mohammad Alamdari 18 مهر 1388 ساعت 02:15 ب.ظ http://obekhar.com/

سلام به دوست عزیز و گرامی خسته نباشی واقعا وبلاگ خوبی داری خسته نباشید
اگه مایل بودی یه سری به سایت ما بزن
ضرر نمیکنی
بهترین وسایل و ابزار جدید
حتما دیدن کنید
از قبلیه دوربین خودکاری
و......
راستی اگه مایل به تبادل لینک بودی منو با عنوان
"اجناس جدید ارزان و شگفت انگیز"
لینک کن و سپس به سایت ما سر بزن
و روی تبادل لینک کلیک کن و اطلاعات خودتو وارد کن تا لینک شما هم توی بزرگترین فروشگاه ایران ثبت بشه با تشکر
در ضمن فروشگاه ما در روز 10 هزار تا بازدید داره پس فکر کنم با تبادل لینک ساده بهترین آمار هم بدست میارید

با تشکر از لطف و عنایت شما دوست عزیز موفق باشید

حسن 27 آذر 1388 ساعت 01:29 ب.ظ http://last-shop.mihanblog.com/

سلام
وبلاگ خوبی داری
مایل به تبادل لینکم
اگه دوست داری منو با نام خرید اینترنتی لینک کن و بهم خبر بده تا لینکت کنم دوست من مطمئن باش لینک می شی بهت قول میدم
قول مردونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد